NZOZ Centrum Pomocy Profesjonalnej
Umów wizytę 22 24 12 444
Warszawa „Babka Tower” al. Jana Pawła II 80 lok. 21 i lok. 129

Wskazówki dotyczące radzenia sobie z ekstremalnym stresem.

Wskazówki dotyczące radzenia sobie z ekstremalnym stresem.

Skoncentruj się na dbaniu o siebie, w myśl zasady najpierw zadbaj o siebie, żeby móc później troszczyć się o innych.

Porozmawiaj ze swoimi przyjaciółmi, którzy znaleźli się w podobnej jak Ty sytuacji. Zobacz  i poczuj, że nie jesteś sam ze swoimi problemami.

Odezwij się do rodziny, odnów  relacje, które były kiedyś dla Ciebie ważne a z uwagi na brak czasu przestałeś je utrzymywać. Opowiedz im co u Ciebie, jak się czujesz. Opowiedzieć swoją historię.

Zachowaj swój harmonogram dnia, ewentualnie stwórz nowy adekwatny do istniejących warunków. Planowanie aktywności jest niezbędne do zachowania wewnętrznej równowagi.

Pozwól sobie na hobby, relaksujące aktywności i przebywanie w „ograniczonej” na ten moment  grupie przyjaciół, nawet jeśli nie masz na to ochoty. Działaj.

Pamiętaj o aktywności fizycznej. Jeśli nie możesz w danym momencie ćwiczyć tak jak lubisz, znajdź inny sposób na dostarczenie sobie ruchu. Pójdź na spacer, pobiegaj, znajdź coś co będzie utrzymywać Cię w dobrej kondycji.

Zainteresuj się duchowa stroną życia. Poczytaj książki, posłuchaj podcastów, zacznij czegoś się uczyć. Pobądź sam ze sobą.

Uważaj na pokusę szukania ukojenia w alkoholu, tytoniu, kofeiny czy słodkich potrawach. Samopoczucie używki poprawią Ci tylko na chwilę , na dłuższą metę sposoby te mogą spowodować więcej problemów niż chwilowe poczucie ulgi.

Jeśli możesz, odłóż na później ważne decyzje życiowe, chyba że miałeś szansę wrócić do czegoś bardzo ważnego dla Ciebie .

Nie wahaj się przyjąć pomocy od przyjaciół, współpracowników i innych osób. Jeśli możesz, zaoferuj pomoc innym potrzebującym. Pomagając innym pomagamy też sobie, nasz lęk się zmniejsza.

Niekiedy  rozmowa z przyjaciółmi jest jednak niewystarczająca. Kiedy poczujesz, że  stres Cię przerasta szukaj profesjonalnej pomocy terapeutycznej, korzystać z programu interwencji kryzysowej. Takie rozwiązanie  to nie jest słabość, to mądra decyzja pozwalająca na uporządkowanie chaosu jaki w tym czasie może pojawić w naszej głowie.

Tyler, M. (Reviewed 2018 [Ed.]). A final note: Tips for coping with extreme stress (p. 38). In A manager’shandbook: Handling traumatic events (B. Schue􀀩e, Ed.). Retrieved 8 August 2018 from the U.S. Office of Personnel Management (OPM): https://www.opm.gov

×